Hej alla. Jag hoppas ni hade en fin midsommarafton igår antingen om ni satt ensamma, firade med familj och vänner, stort och fancy eller mindre och enklare, om ni jobbade osv.
För min del åkte jag upp till Osby för att sen dra vidare ett par mil med mamma till min kusin Caroline som bor i ett litet hus ute i skogen. Det är så himla mysigt där. Thomas ville inte följa med så han var kvar i Bunkeflostrand och idag ska han iväg till L.A.
Kusinerna
Det var jag och mamma, Caroline med pojkvän samt min andra kusin Josefine med man och son.
Vi gjorde en liten midsommarstång men utan dans. Tack och lov för det. Dels för att det var otroligt varmt och dels för att jag inte är så förtjust i det. Men det var trevligt att plocka blommor till den och att den fanns på plats.
Midsommarmamma
Sen blev det traditionell midsommarmat. Jag älskar både matjesill och andra slags sill så midsommarmaten är i min smak.
Så gott!
Kubb hör ju till såklart. Invasiva och ska utrotas. Jag älskar dock lupiner och vill ha kvar varenda en.
Det blev en trevlig dag och kväll med god mat och prat.
Idag vaknade jag med att höger skulderblad låst sig så det gör så jäkla ont. Jag försöker göra en massa övningar så det ska ge med sig. Sist jag var här så var det vänster skulderblad som låste sig. Jag vet inte om det är kudden eller vad jag gör med mina skulderblad när jag är i Osby.
Ha en fin midsommardag och heja Sverige ikväll! 🇸🇪
Hej vänner. Jag hoppas ni har en fin start på lördagen. Själv ligger jag i sängen i Osby och har just löst Melodikrysset.
För ja, jag är i byn igen. Den här gången för att vara med på bouppteckningen efter pappa. Den var igår. Det är en del kvar att fixa men sen är det förhoppningsvis klart med allt det praktiska. Det hände en speciell sak där, men det kan jag ta mer om en annan gång.
Nu tänker jag typ en vecka framåt till midsommarafton. Jag vet inte än hur det blir då Thomas kanske ska jobba. Det är otroligt frustrerande att inte kunna planera ordentligt. Men något blir det väl och klänning tänker jag ha.
Kanske har jag denna blomsteräng på mig? Länk klänning(ser att den är slut i många storlekar men ett tips är att sätta den på bevakning då många beställer flera storlekar osv)Det är så himla fint mönster. Offwhite och massor av blommor. 🌸 Smock upptill. Den fladdrar lite vid byst/armhål på mig så ev kunde jag haft en storlek mindre. Men nu blir det den här (50/52) så får jag väl sätta några stygn. Eller bara låta det vara. Jag tog foto utomhus först men ljuset var sådär den dagen. Kan vi få tillbaka det fina igen tack. Här har hon bruna sandaler till och de passar ju utmärkt. Jag hade vita gympaskor som ni ser.
Här kommer ett gäng skor till för oss som har svårt för att gå i klackar och föredrar sköna skor på sommaren.
Länk kilklacks sandalettJag vet inte om jag klarar dessa, men kanske. Jag önskar det idag för de här måste ju vara ultimata sommarsandaletter som passar till det allra mesta.
Länk sandalettDe här är på gränsen till för tantiga för mig. Men till rätt kläder kan de funka och jag tror att de är sköna, så jag hade gärna testat dessa.
Länk skechers Vita gympaskor är ett måste för mig på våren och sommaren. Jag har mina i stort sett varje dag. Här ett par vita slip ins som man bara trampan in foten i då hälkappan är styv och inte viks.
Länk skinnsandal Svarta sandaler i den här typen är ett annat måste för mig. Jag har mina väldigt ofta och till både klänning och byxor.
Länk svart sandal Remmar på sandalerna gör ju att de sitter ordentligt på foten vilket är skönt om man ska ha dem på en längre tid. Såna här i chunky modell funkar fint till både jeans och klänning.
Länk svart remsandalEller om man vill ha en nättare modell så finns de här till exempel.
Det var dagens tips. Nu ska jag snart ta en dusch och sätta igång med det praktiska. Jag hoppas dessutom att duschen kan hjälpa till med låsningen jag fått vid vänster skulderblad för det gör ont bara att andas.
Inlägget innehåller reklamlänkar till Ellos, Lindex, Cellbes, Bonprix och Kappahl
Hej på er. Jag hoppas ni mår bra och har en skön kväll. För egen del sitter jag just nu och målar naglarna och ska sen laga middag. Men innan jag målar klart och rotar loss i frysen efter något ätbart så tänkte jag tipsa om midsommarkläder. För alldeles oavsett om man firar stort, litet eller inte alls så ska man ju ha kläder på sig. För min del brukar det alltid vara klänning som gäller på midsommarafton, oavsett hur jag firar, så därför tänkte jag tipsa sådana.
Just de här är ganska romantiska och feminina. Självklart kan man ha svart också om man känner för det, men det tipsar jag alltid om annars så idag är det bannat. DESSUTOM så finns många av klänningarna jag tipsar om här även i andra färger så ni vet det om ni ser en rosa och tänker att den hade jag velat ha i annan färg, så KAN det finnas.
De olika butikerna har ju en miljon olika klänningar och många av dem går tyvärr bara upp till storlekar som inte passar mig, så här har jag tagit såna som finns (om de inte är slutsålda…jag har inte kollat alla idag) i min storlek. Jag vet att Cellbes brukar vara snabba att skicka, Ellos är också snabba och har dessutom express, Bonprix minns jag inte hur deras snabbhet är. Lindex och Kappahl är långsammare när de har kampanjer har jag märkt.
Ellos har ju väldigt ofta rabatter av olika slag. Är man medlem brukar man dessutom få erbjudanden via mail och sms. Just nu har man till exempel 30% på ett köp med koden ELLOSDAYS. Och precis som många andra numera så gäller det om man köper minst 2 produkter. Ellos har ju dessutom express om man vill vara helt säker på att hinna få till nästa fredag.
Men så fin! Den här vill jag prova. Ljuvlig! Länk maxi storblommig omlott. Snyggt tapetmönstrad sticker ut bland de blommiga. Länk tapetmönstrad klänning. Sicken rar ärta till klänning. Med hålmönstrat och allt! Yes please. Från Ellos plus så den här finns från storlek L och uppåt. Länk hålmönstrad rosa klänning.Samma som den rosa ovan. Det blir väl inte mer midsommar (eller student) än såhär? Länk som ovan. Vit med 3D blommor. Så ljuv, så söt. Länk tredimensionell blomklänningSamma som ovan fast i gult. Samma länk som den vita här ovan. En rar och söt sommarklänning. Funkar vid många tillfällen och även till vardags. Länk blomklänning.
Yes, det blir många blommiga klänningar här och jag väljer de som jag själv kan tänka mig så det blir med andra ord inte så många småblommiga här. Den här är ju också så sommarsöt. Länk rosa blomklänning.
Om man föredrar ärm på klänningen så har ni en hålmönstrad fining här. Länk rosa långärmad.
Och för den som inte är pastellig så kommer det en brunprickig här. (finns även i blåblom mönstrad) Länk prickig.
Lindex har 25% rabatt igen vid köp av minst 2 varor.
Den här och en krans av prästkragar på hjässan så är man midsommarsnygg. Länk rödblommig klänning. Rosa med röda rosor. Så sommarsöt. Länk rosklänning (den här verkar vara slut i många storlekar online) Den här visade jag också i inlägget längre ner. Så söt. Länk blårandig (också slut i de mindre storlekarna men kanske kommer in igen?)
Cellbes har också rea på många sommarplagg nu och det är säsongens och inget gammalt skräp från tidigare år de inte blivit av med. Utan det här är en bra rea.
Cellbes klassiker. Skön och passar både till fest och vardag. Länk grönkrinklad klänning Den här har jag flera av i olika färgerför jag tycker att modellen är smickrande och den är skön på. Länk korallklänning Mjuk, skön och lagom sommarfin. Länk jeansklänning Som en sommaräng på offwhite botten. Den här har jag och tänkte visa i eget inlägg. Länk sommarängsklänning Den här blir det kanske för mig i år på midsommarafton. Den är så fin att jag tänkte beställa i nougat också. Länk gul krinklad. Är ju en sucker för gult just nu som sagt. Spets med satindetaljer. Länk gul spetsklänning Festfin klänning i gammelrosa toner. Länk gammelrosa klänning (det finns en sånhär fast i mer rosalila toner i stl 54/56 i min bloppis om ni scrollar ner till den) Den här tomatröda trikåklänningen lyser upp varje midsommarfest. Länk tomatröd klänning (finns i två färger till) Hålmönstrad babyblå. Jag hade en liknande fast vit och kortare förra midsommar. Skön och lagom fin. Länk blå hålmönstrad
Bonprix har också många fina sommarklänningar att välja bland så jag har bara tagit ytterst få och inte de allra tjusigaste, de kan få komma i ett bröllopsgäst-inlägg om ni är sugna på ett sådant. Men här kommer i alla fall några.
Kappahl har inte så många sommarklänningar jag gillar just nu(i min storlek i alla fall), förutom från Newbie men de är dels ganska dyra och dels har jag inte provat dem så jag vet inte hur deras storlekar är. Därför blir det bara en enda från dem just nu i midsommarinlägget.
Den här rutiga är ju söt(även om modellen ser ut som Tragiska Ture här) så den här jag tänkt prova. Länk rutig klänning.
Den här jeansklänningen är verkligen så mjuk och skön.Länk jeansklänningDen swoshar kring benen och är luftig och skön på. Det enda jag skulle anmärka på är kanske att jag hade velat ha axelbanden liiite längre isär, men det funkar såhär också. Längden på mig. Jag har klänningen i 50/52. Kul grej. När jag var på väg ut från Emporia(galleria) och satte mig i bilen där jag vred mig åt höger för att sätta väskan på golvet så dök det upp en kvinna i dörren (som jag inte hunnit stänga). Jag studsade en halvmeter. Men hon ville bara berätta att jag gått omkring med en stor prislapp(utan pris) dinglandes på ryggen. Så hon stoppade ner den åt mig. Haha. Och här är stråväskan igen. Jag provade som sagt den till allt… 😄 Länk i förra inlägget.Här är en smockklänning till. Den är offwhite och mörkgrön. Trikåklänning med skönt fall i kjolen. Länk grönmönstrad klänning.Funkar till sneakers såväl som till sandler. Längden. Jag har 50/52 i den här också.
Den här har jag visat förut och den är verkligen en favoritklänning hos mig. En man kan slänga på bara men ändå se hyfsad ut liksom.
En ”vi ska iväg och handla nu, jag måste slänga på något snabbt”. Eller ”skrota runt i hemma”. Eller vad som egentligen. Love it och har den i flera färger.
Färgerna som finns. Det kommer bli en svart till för mig. Jag har den i 50/52. Länk trikåklänning.
Jag har provat och visat den här tidigare, fast då med bilder från ett Lindex med kass belysning. Så nu provade jag och fotade igen. Länk rosa klänningJag råkade blinka här, men man ser klänningen bra(fast lite mer rosa i verkligheten). Är väldigt förtjust i denna och vill ha den. Jag har xxl här (som tyvärr är slut online just nu).Jag trivs så bra i den här. Jag känner mig fin. Gå på kalas och fest-fin. Mer om väskan längre ner…
Den rosa ovan finns även i gult och svart. Så jag provade den gula också. Dock fanns den inte i xxl på Emporia så den här är i xl. Jag vill dock ha den större storleken. Men annars är den här också jättesöt. Länk gul klänning
Jag hittar inte den gula koftan online, kanske för att den är på rea. Finns även i ljusrosa, ljusblå, klarblå, marinblå, vit osv… En perfekt sommarkofta. Tror den gula låg på 249:- eller nåt sånt.
Det är deras standardkoftor från Holly & Whyte. Tror jag har svart, ljusrosa, plommon och röd. Här är den vita. Länk kofta
Jag blev helt kär i den här pastelliga stråväskan som passar till i stort sett allt i sommar. Länk väskaJag testade väskan till flera av klänningarna jag provade, inklusive den jag hade på mig när jag kom. Love it ❤️Rost är normalt inte en färg jag tittar på, men nu sneglar jag en del mot flera nyanser av brunt. Och den här verkade så sval (jag var supervarm när jag letade klänningar). Så jag tog in den i provhytten. Länk rostfärgad klänningOch ja, jag blev jätteförtjust i den här. Jag vill haaaa! Tunn och härlig. Slut online dock. Jag har xl på mig och det räcker.
Jag hade nog testat att sprätta den här sömmen tror jag.
Jag kom att tänka på de här sandalerna till klänningen, de ser ut att matcha väldigt fint. Länk brun sandal
Och så provade jag några lite kortare klänningar. Den här går till strax ovanför knäna på mig.Länk randig klänningDen är i bäckebölja och är riktigt söt tycker jag. Skärp eller inte är en smaksak. Jag har xl på mig här. Finns även i xxl. Den här är i samma modell som den blårandiga.Länk vit klänningVäldigt söt och somrig. Den här föredrar jag utan skärp så jag testade inte att knyta. Men det finns där. Har xl i den här men även den finns i xxl.
Broderi anglais på ärmarna. Det är så himla fint.
Faktum är att jag hittade mycket fint på Lindex nu. Ibland hittar jag inget alls jag gillar, men nu hade jag famnen full och såg ändå mer jag gillade och hade velat prova. Det här räckte dock mer än väl, speciellt som jag testade en del flera gånger, plus en del jag inte alls passade i…
Idag ska jag åka hem. Jag har varit hos mamma i 11 dagar nu vilket varit fint. Vi har fixat begravning, sedan ordnat (slängt mycket) med pappas kläder också sånt som är jobbigt. Vi har hämtat hans tillhörigheter på sjukhuset, vi har pratat om honom och bearbetat det jobbiga. Vi har jobbat i trädgården. Ja kort sagt har vi gjort ganska mycket.
Thomas blev fast i nästan i vecka i Seattle så att jag varit här har passat bra för alla. Men nu behöver jag åka hem och fixa med mitt och sambon kommer imorgon.
Jag ska också plocka bland mina mer somriga kläder. Här har jag mest haft mina vanliga svarta men nu vill jag ha mer färg och klänningar.
Den här är en sval en. En mångfärgad i sköna nyanser.Länk klänningEftersom det är svarta inslag så går det ju finfint att även ha svarta skor eller sandaler. Annars tycker jag att svarta skor till pasteller blir en (för) hård kontrast.Jag testade med skärp också men personligen trivdes jag bättre utan. Såhär är snyggt att bära den. Sneakers och klänning blir en avslappnad kombo.
Nu ska jag ut och sola lite innan det är dags att packa och ta tåget söderut.
I måndags innan jag skulle åka till mamma så körde jag till Lindex i Limhamn för att lämna tillbaka en bikini. Fin, men jag kände att jag inte har råd att behålla både en svart och en röd när jag dessutom har ett gäng andra redan. Jag ska visa den svarta sen.
Hur som så stegade jag in och såg så många fina plagg. Det går verkligen upp och ner med om jag hittar plagg jag gillar på Lindex. I långa perioder hittar jag knappt något, och sen jäklar hittar jag massor!
Som nu. Jag som inte hade fixat mig för att prova, och definitivt inte för att fota. Men nu blev det så ändå.
Ovanpå att jag inte förberett mig utseendemässigt så har den här butiken skitbelysning. Såna lampor som lyser uppifrån och ger fula skuggor både i ansikte och på kläderna. Nu får ni helt enkelt kisa och se på produktbilderna och sen se ungefär hur de sitter på mig.
Men eftersom Lindex har 25% på klänningar och kjolar så kör vi ändå. (man behöver köpa två produkter för att få rabatten men det finns ju tshirts, linnen, accessoarer osv)
Den här rosa blev jag mest förtjust i när den kom på. Jag kände mig helt enkelt fin i denna. Länk rosa klänningLagom längd, magen blev inte accentuerad och ja,,, söt. Har xxl här. Det var svårt att få till rätt färg på mina bilder men här ser ni produktbilderna. Finns även i gult och svart. Såhär ser den ut i närbild. Jag tror den är virkad och så är det en underklänning. Och den här randiga. Den här jag sett på bild så jag var ju tvungen att testa. Så fin kalasklänning! Länk randig klänningGillar den här fast det inte är min vanliga stil. Hade xl på mig. Midjan sitter längre ner på modellen, men så är det ju – desto större byst, ju mer åker midjan upp liksom. När jag såg den här röda var jag ju tvungen att prova. Är en sucker för rött. Länk blommig klänningDen är söt men jag behöver prova igen när jag känner mig finare och provhyttens ljus inte lyser ner på hjässan och ger fula skuggor. Jag hade xxl här. Här utan fula skuggor. Söt och skön. Den är inte stretchig utan i vävt tyg.
Jag har en ny jacka. En parkas närmare bestämt. Den är ju inte som en regnkappa men står emot regn och blåst ganska bra (tror jag, har inte hårdtestat än) så den hade jag för säkerhets skull på begravningen i torsdags för att slippa se ut som en blöt katt efteråt. Men vi duckade som sagt regnet.
Jag tänker dock att det under en svensk sommar så är det inte fel tänkt med en praktisk jacka. Länk till parkas här. Lite halvblank och halvprasslig.Jag tog 50/52 i den här och den passar.Kittad för regn och blåst, men hoppas ju på sol och värme. Och en del regn också iofs för grundvatten, djur och natur.
Jag hoppas allt är bra med er och att ni har en fin pingsthelg. För egen del är jag kvar hos mamma. I torsdags var det begravning och sedan kom de närmaste med oss hem på smörgåstårta, och igår kom några av pappas vänner som inte kunde vara med i torsdags.
Och så kom även en av mina äldsta vänner med en flaska cava så vi satt och pratade minnen och skrattade och var allvarliga om vartannat. Men mest var det glatt, så kvällen avslutades på ett så bra sätt.
Vi plockade förgätmigej som var ett litet tema för begravningen.
Jag hade gruvat mig väldigt mycket för begravningen men det gick bra. Vi hade valt att ha urnbegravning så man inte behövde sitta och titta på en kista i kyrkan. Vi hade valt musik pappa tyckte om och det blev så fint.
Thomas var ett skönt stöd och allt gick bra, förutom att jag gjorde en askungen och tappade skon i trappan i kyrkan just när alla tittade (och visste inte om jag skulle gå vidare med en sko eller backa. Men Thomas var min prins och satte den på mig). Det blev dock till en lite kul anekdot som vi kunde skratta åt efteråt,
För det var en hel del skratt efteråt vilket är så skönt. Spänningen släpper liksom även om man givetvis är ledsen också. Det är verkligen upp och ner och hit och dit med känslorna.
Thomas tog en massa bilder men de är ju från ett privat tillfälle så de får kvar i mobilen, men jag vill ändå visa att det blev faktiskt fint väder trots utlovat regn och mulet. Förutom ett himla ös precis när alla gäster kom ut från kyrkan.
Jag, mamma och Thomas var dock kvar inne så vi slapp det. Jag tror det var pappa som skickade ner en skur på skoj just då, och sen gav oss sol.
Så nu är jag som sagt kvar hos mamma några dagar när Thomas ändå är ute och flyger.
Hej vänner. Här sitter jag på tåget upp till Osby. Jag och mamma ska ordna inför begravningen av pappa som är på torsdag.
För att få tiden att gå passar jag på att (igen) visa min hemma-uniform. Den jag älskar att gå i och gömmer under tjock kappa på vintern, lite tunnare på våren och ännu tunnare på sommaren om det är jack-väder.
Än är det ju så kallt att man behöver jacka, och när det regnar är det ju också skönt. Så jag tänkte visa en ny parkas i nästa inlägg.
Och jag har även testat och fotat en massa annat, icke-svart, som jag kommer att lägga upp framöver.
Men först mina goa hemmakläder. Tunika och tajts. Det jag aldrig i livet ville ha förr, och nu är jag ändå här. Och trivs 😄 Jag har många par av tightsen och ett helt gäng tunikor. Lite kortare brallor på sommaren. Och ja, när det är varmt på riktigt så har jag såklart annat också på mig…Men för en skön outfit kan jag rekommendera det här, hehe.Länk tunikaLänk korta tightsLänk långa tights
Och nu ska jag ringa mamma och berätta att vi är försenade…