lindex

Midsommarklänningar

Inlägget innehåller reklamlänkar till Ellos, Lindex, Cellbes, Bonprix och Kappahl

Hej på er. Jag hoppas ni mår bra och har en skön kväll. För egen del sitter jag just nu och målar naglarna och ska sen laga middag. Men innan jag målar klart och rotar loss i frysen efter något ätbart så tänkte jag tipsa om midsommarkläder. För alldeles oavsett om man firar stort, litet eller inte alls så ska man ju ha kläder på sig. För min del brukar det alltid vara klänning som gäller på midsommarafton, oavsett hur jag firar, så därför tänkte jag tipsa sådana.

Just de här är ganska romantiska och feminina. Självklart kan man ha svart också om man känner för det, men det tipsar jag alltid om annars så idag är det bannat. DESSUTOM så finns många av klänningarna jag tipsar om här även i andra färger så ni vet det om ni ser en rosa och tänker att den hade jag velat ha i annan färg, så KAN det finnas.

De olika butikerna har ju en miljon olika klänningar och många av dem går tyvärr bara upp till storlekar som inte passar mig, så här har jag tagit såna som finns (om de inte är slutsålda…jag har inte kollat alla idag) i min storlek. Jag vet att Cellbes brukar vara snabba att skicka, Ellos är också snabba och har dessutom express, Bonprix minns jag inte hur deras snabbhet är. Lindex och Kappahl är långsammare när de har kampanjer har jag märkt.

Ellos
Länk till Ellos här

Ellos har ju väldigt ofta rabatter av olika slag. Är man medlem brukar man dessutom få erbjudanden via mail och sms. Just nu har man till exempel 30% på ett köp med koden ELLOSDAYS. Och precis som många andra numera så gäller det om man köper minst 2 produkter. Ellos har ju dessutom express om man vill vara helt säker på att hinna få till nästa fredag.


Men så fin! Den här vill jag prova. Ljuvlig! Länk maxi storblommig omlott.

Snyggt tapetmönstrad sticker ut bland de blommiga. Länk tapetmönstrad klänning.

Sicken rar ärta till klänning. Med hålmönstrat och allt! Yes please. Från Ellos plus så den här finns från storlek L och uppåt. Länk hålmönstrad rosa klänning.
Samma som den rosa ovan. Det blir väl inte mer midsommar (eller student) än såhär? Länk som ovan.

Vit med 3D blommor. Så ljuv, så söt. Länk tredimensionell blomklänning
Samma som ovan fast i gult. Samma länk som den vita här ovan.

En rar och söt sommarklänning. Funkar vid många tillfällen och även till vardags. Länk blomklänning.

Yes, det blir många blommiga klänningar här och jag väljer de som jag själv kan tänka mig så det blir med andra ord inte så många småblommiga här. Den här är ju också så sommarsöt.
Länk rosa blomklänning.

Om man föredrar ärm på klänningen så har ni en hålmönstrad fining här. Länk rosa långärmad.

Och för den som inte är pastellig så kommer det en brunprickig här. (finns även i blåblom mönstrad) Länk prickig.

Lindex
Länk till Lindex här

Lindex har 25% rabatt igen vid köp av minst 2 varor.


Den här och en krans av prästkragar på hjässan så är man midsommarsnygg. Länk rödblommig klänning.

Rosa med röda rosor. Så sommarsöt. Länk rosklänning (den här verkar vara slut i många storlekar online)

Den här visade jag också i inlägget längre ner. Så söt. Länk blårandig (också slut i de mindre storlekarna men kanske kommer in igen?)

Cellbes
Länk Cellbes här

Cellbes har också rea på många sommarplagg nu och det är säsongens och inget gammalt skräp från tidigare år de inte blivit av med. Utan det här är en bra rea.


Cellbes klassiker. Skön och passar både till fest och vardag. Länk grönkrinklad klänning

Den här har jag flera av i olika färgerför jag tycker att modellen är smickrande och den är skön på. Länk korallklänning

Mjuk, skön och lagom sommarfin. Länk jeansklänning

Som en sommaräng på offwhite botten. Den här har jag och tänkte visa i eget inlägg. Länk sommarängsklänning

Den här blir det kanske för mig i år på midsommarafton. Den är så fin att jag tänkte beställa i nougat också. Länk gul krinklad.

Är ju en sucker för gult just nu som sagt. Spets med satindetaljer. Länk gul spetsklänning

Festfin klänning i gammelrosa toner. Länk gammelrosa klänning (det finns en sånhär fast i mer rosalila toner i stl 54/56 i min bloppis om ni scrollar ner till den)

Den här tomatröda trikåklänningen lyser upp varje midsommarfest. Länk tomatröd klänning (finns i två färger till)

Hålmönstrad babyblå. Jag hade en liknande fast vit och kortare förra midsommar. Skön och lagom fin. Länk blå hålmönstrad

Bonprix
Länk till Bonprix här

Bonprix har också många fina sommarklänningar att välja bland så jag har bara tagit ytterst få och inte de allra tjusigaste, de kan få komma i ett bröllopsgäst-inlägg om ni är sugna på ett sådant. Men här kommer i alla fall några.


Till midsommar såväl som till bröllop och romantiska middagar. Länk maxi blommig

Så feminin och romantisk. Och hålmönstrat… love. Länk rosa hålmönstrad

En del vill ha lång ärm. Och citroner gillar vi ju. Länk citronklänning

Spets i toppen och blommor på kjolen i denna glada klänning. Länk blåblommig klänning

Ljuvligt söt meshklänning med blommor. Länk meshklänning

Kappahl
Länk till Kappahl här

Kappahl har inte så många sommarklänningar jag gillar just nu(i min storlek i alla fall), förutom från Newbie men de är dels ganska dyra och dels har jag inte provat dem så jag vet inte hur deras storlekar är. Därför blir det bara en enda från dem just nu i midsommarinlägget.


Den här rutiga är ju söt(även om modellen ser ut som Tragiska Ture här) så den här jag tänkt prova. Länk rutig klänning.

Midsommarklänningar Läs mer »

Flera finfina klänningar

Inlägget innehåller reklamlänkar till Lindex och Cellbes.

Hej på er alla och glad nationaldag! Jag har inga speciella planer för dagen(T är i N.Y) men lite shopping kan man ju alltid klämma in…

Idag har Lindex 25% (för medlemmar och om man köper minst två varor) så jag tänkte passa på att visa vad jag provade igår.

Länk till Lindex här.

Jag har provat och visat den här tidigare, fast då med bilder från ett Lindex med kass belysning. Så nu provade jag och fotade igen.
Länk rosa klänning
Jag råkade blinka här, men man ser klänningen bra(fast lite mer rosa i verkligheten). Är väldigt förtjust i denna och vill ha den. Jag har xxl här (som tyvärr är slut online just nu).
Jag trivs så bra i den här. Jag känner mig fin. Gå på kalas och fest-fin.
Mer om väskan längre ner…

Den rosa ovan finns även i gult och svart. Så jag provade den gula också. Dock fanns den inte i xxl på Emporia så den här är i xl. Jag vill dock ha den större storleken. Men annars är den här också jättesöt. Länk gul klänning

Jag hittar inte den gula koftan online, kanske för att den är på rea. Finns även i ljusrosa, ljusblå, klarblå, marinblå, vit osv… En perfekt sommarkofta. Tror den gula låg på 249:- eller nåt sånt.

Det är deras standardkoftor från Holly & Whyte. Tror jag har svart, ljusrosa, plommon och röd. Här är den vita. Länk kofta

Jag blev helt kär i den här pastelliga stråväskan som passar till i stort sett allt i sommar. Länk väska
Jag testade väskan till flera av klänningarna jag provade, inklusive den jag hade på mig när jag kom. Love it ❤️
Rost är normalt inte en färg jag tittar på, men nu sneglar jag en del mot flera nyanser av brunt. Och den här verkade så sval (jag var supervarm när jag letade klänningar). Så jag tog in den i provhytten. Länk rostfärgad klänning
Och ja, jag blev jätteförtjust i den här. Jag vill haaaa! Tunn och härlig. Slut online dock. Jag har xl på mig och det räcker.

Jag hade nog testat att sprätta den här sömmen tror jag.

Jag kom att tänka på de här sandalerna till klänningen, de ser ut att matcha väldigt fint. Länk brun sandal

Och så provade jag några lite kortare klänningar. Den här går till strax ovanför knäna på mig. Länk randig klänning
Den är i bäckebölja och är riktigt söt tycker jag. Skärp eller inte är en smaksak. Jag har xl på mig här. Finns även i xxl.
Den här är i samma modell som den blårandiga. Länk vit klänning
Väldigt söt och somrig. Den här föredrar jag utan skärp så jag testade inte att knyta. Men det finns där. Har xl i den här men även den finns i xxl.

Broderi anglais på ärmarna. Det är så himla fint.

Faktum är att jag hittade mycket fint på Lindex nu. Ibland hittar jag inget alls jag gillar, men nu hade jag famnen full och såg ändå mer jag gillade och hade velat prova. Det här räckte dock mer än väl, speciellt som jag testade en del flera gånger, plus en del jag inte alls passade i…

Flera finfina klänningar Läs mer »

Triss i sött från Lindex

Inlägget innehåller reklamlänkar till Lindex

I måndags innan jag skulle åka till mamma så körde jag till Lindex i Limhamn för att lämna tillbaka en bikini. Fin, men jag kände att jag inte har råd att behålla både en svart och en röd när jag dessutom har ett gäng andra redan. Jag ska visa den svarta sen.

Hur som så stegade jag in och såg så många fina plagg. Det går verkligen upp och ner med om jag hittar plagg jag gillar på Lindex. I långa perioder hittar jag knappt något, och sen jäklar hittar jag massor!

Som nu. Jag som inte hade fixat mig för att prova, och definitivt inte för att fota. Men nu blev det så ändå.

Ovanpå att jag inte förberett mig utseendemässigt så har den här butiken skitbelysning. Såna lampor som lyser uppifrån och ger fula skuggor både i ansikte och på kläderna. Nu får ni helt enkelt kisa och se på produktbilderna och sen se ungefär hur de sitter på mig.

Men eftersom Lindex har 25% på klänningar och kjolar så kör vi ändå. (man behöver köpa två produkter för att få rabatten men det finns ju tshirts, linnen, accessoarer osv)

Länk Lindex här

Den här rosa blev jag mest förtjust i när den kom på. Jag kände mig helt enkelt fin i denna.
Länk rosa klänning
Lagom längd, magen blev inte accentuerad och ja,,, söt. Har xxl här.
Det var svårt att få till rätt färg på mina bilder men här ser ni produktbilderna.
Finns även i gult och svart.
Såhär ser den ut i närbild. Jag tror den är virkad och så är det en underklänning.
Och den här randiga. Den här jag sett på bild så jag var ju tvungen att testa. Så fin kalasklänning! Länk randig klänning
Gillar den här fast det inte är min vanliga stil. Hade xl på mig.
Midjan sitter längre ner på modellen, men så är det ju – desto större byst, ju mer åker midjan upp liksom.
När jag såg den här röda var jag ju tvungen att prova. Är en sucker för rött. Länk blommig klänning
Den är söt men jag behöver prova igen när jag känner mig finare och provhyttens ljus inte lyser ner på hjässan och ger fula skuggor. Jag hade xxl här.
Här utan fula skuggor.
Söt och skön. Den är inte stretchig utan i vävt tyg.

Triss i sött från Lindex Läs mer »

Fint från Lindex

Inlägget innehåller reklamlänkar till Lindex

Igår var jag på Emporia för att hämta ett paket och tänkte passa på att prova kläder i lugn och ro.

Det blev dock mer jobbigt än något annat, för jag hade glömt att det var två paket med fyra längder sammetsgardiner förutom kläder i det där stora paketet.

Så jag gick runt och slet med det (tänkte inte på förvaringsskåp) jäkla paketet i ena handen och plockade på mig kläder att prova med andra… Helt slut efteråt 🤪

Men här kommer en del av vad jag hittade på Lindex.

Och nu har de 30% på allt vid köp av minst två varor. Länk Lindex

Koftan och t-shirten har jag visat i tidigare inlägg, men inte hur de ser ut på mig. Såhär blev det.
T-shirten är så söt. Jag har xxl på mig. Länk t-shirt.
Och här är den fina koftan med pärlknappar. Xxl i den också. Länk kofta
Finns i vit också som även den är jättefin.
Jag testade även t-shirten i rött med rosa hjärta. Vill ha bägge❤️ Länk röd t-shirt.

Fint från Lindex Läs mer »

Mysiga höstkoftor

Inlägget innehåller reklamlänkar till Cellbes och Lindex. Jag blir väldigt glad om ni använder dem ❤️

September är ju första höstmånaden och nu börjar jag bli redo för mjuka ulliga plagg, te på kvällarna, tända ljus och sånt. Snart i alla fall. September brukar ju ofta bjuda på en del värme och sensommarkänsla några veckor in i månaden. Men redan nu kan man emellanåt tycka att det i alla fall är skönt att dra på en kofta, och jeans känns inte längre som ett omöjligt plagg (känslan när det är varmt är att det känns som om de ska klibba fast på benen för evigt). Kängor är det snart också dags för, och accessoarer är ju för året runt.

Så jag har rotat fram några koftor jag tycker ser fina ut. Jag är inne på brunt och vinrött inför hösten. Och svart som alltid såklart.
Länk Cellbes här

Här är en outfit som är väldigt jag. Jeans, topp, kofta och kängor. Och om man vill ha ett skärp utanpå koftan, eller kanske i hällorna på jeansen så ser det här med rosetten fint ut. Oc varför inte lysa upp koftan med ett guldarmband utanpå ärmen. Och klämma något guldigt i örsnibbarna. Och ett par snygga vinröda kängor från Rieker att knyta samman det vinröda med.
Länkar: Kofta 🌸 Tshirt 🌸 Jeans 🌸 Kängor 🌸 Accessoarer
Här är några andra koftor jag kan tänka mig. Nr ett och två är samma modell och jag tänkte först den rosa, men så blev jag nostalgisk och tänker att mönstret i nr 2 liknar det jag hade i ett stickat set med kjol och lång polo på högstadiet. Tröjan hade harlequinrutor. Så en sån kanske? Nr tre och sex är också samma modell.
Länkar: Kofta 1 🌸 Kofta 2 🌸Kofta 3 🌸 Kofta 4 🌸Kofta 5 🌸 Kofta 6

Mysiga höstkoftor Läs mer »

Höstmys i klänning och stickad kofta

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Lindex

Hej på er. Idag känns det som höst, på ett såntdär lite ruggigt sätt med blåst och mulet. En dag då man gärna stannar inne, till skillnad från de med hög himmel och sol. Jag älskar såna dagar! Men faktum är att det ju finns fördelar med innesittardagarna också. Det är då man går på fik och sitter och pratar länge med vänner till exempel. Och jag såg nu att Pumpkin spice latte har kommit ut på Starbucks. Jag älskar den! Tyvärr finns det inga Starbucks här i Malmö, men kanske på Espressohouse? Någon som har koll?

Hur som haver så är det alltså höstmys som gäller. Hemma eller på fik spelar ju ingen roll, men det var ett tag sen jag fikade nu så det är dags. Och då funderar jag på att dra på min nya pikéklänning. En kofta till den, strumpbyxor och sneakers eller kängor på fötterna. Fördelen med kort ärm är att man ju inte svettas ihjäl med kofta om graderna kryper upp lite, då skalar man bara av ett lager. Det är by the way grejen just nu – lager på lager. Inte för kall och inte för varm.

Jag köpte min klänning på Lindex som nu dessutom ger 15% rabatt med koden superweek2037. Giltig: 7/9-13/9. Länk till Lindex.

Länk till klänningen (jag har xl på bilden men tog sen xxl i en annan butik då den var slut när jag testade här).
Länk grå kofta. Länk strumpbyxor. Länk örhängen.

Det är dags för strumpbyxor nu känner jag. Bara ben funkar om det är soligt och inte blåsigt men annars räknar jag att kalasbyxesäsongen startar nu 🙂

Jag köpte min klänning när det inte var rabatt dumt nog, men nu är det superweek och 15% är ju alltid något 🙂 Det finns ett gäng företag till som kör superweek så jag återkommer med dem för rabatter tackar man ju inte nej till.
Kram på er

Höstmys i klänning och stickad kofta Läs mer »

Julens röda klänningar

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för H&M, Kicks, Ellos, Lindex

Hej på er kära läsare. Hoppas att ni har en bra onsdag. Här hos mig är det röj i lilla ettan, samt på vinden tänkte jag. Min lya är pytteliten och jag delar förråd med hon som äger den så mina prylar får liksom inte plats. Men nu har jag fixat ett eget förråd! Så jävla gött alltså. Nu blir det att gå upp och kolla vad som ligger i alla flyttlådor och skriva innehåll på dem så jag slipper leta i blindo. Även väldigt bra inför nästa flytt.

När jag är däruppe och röjer runt tänkte jag se om jag hittar mina julsaker och kånka ner dem. Jag väntar lite med att pynta för jag gör icke det redan i november, men eftersom jag delar tiden mellan Thomas, här och sen i jul även hos mamma och pappa, så är det lika bra att fixa det snart tänker jag. Men en sak jag redan har ordnat är julklänning. Oftast vill jag ha en röd på julen. Så traditionell är jag. Jag minns inte vad jag hade på mig förra julen (jag kan ju inte kolla i bloggen heller nu när hela arkivet är väck) men det var säkert rött.

I år blir det en finstickad klänning från Lindex. Jag tvekade mellan två av deras klänningar, nämligen den ni ser på mig och den med halvpolo längre ner på sidan. Till slut blev det den här.
Jag har ju sagt att jag bara ska köra en riktigt Black friday promotion här, men det blir lite nu också. För om man ska köpa sig en julklänning gör det ju inte ont att få den till ett rabatterat pris tänker jag. Får man dåligt samvete för shoppingen kan man ju skänka pengarna man ”tjänar” på rabatten till välgörenhet.

Rabatt för klänningarna på bilden (som ju gäller på annat också):
❤️ Lindex – 25% på klänningar IDAG (onsdag). LÄNK LINDEX
❤️ Ellos – upp till 50% på ulvalda varor. Jag har skrivit ut rabatten på klänningarna här på sidan. LÄNK ELLOS
❤️ H&M – jag har inte sett rabatter, men det kommer kanske på fredag. Jag vet inte mer än er 🙂 LÄNK H&M

Den här blir det alltså för mig på julafton i år. Jag har faktiskt den i gått också, men nu vill jag jula till det med rött. Jag tycker att den är så söt och helt perfekt för julen. Och faktiskt efter jul också. För jo, rött kan man ju ha när som helst. Länk till min julklänning.

Det blir röda naglar och rött läppstift till. Det röda Les Chocolats från L’Oréal (länk här) är min favorit och sitter genom hela julbordet, gröten och kaffet.

Vill man inte ha det medföljande skärpet kan man ju sätta dit ett eget. Som det här från HM. Eller köra utan. Eller med ett helt annat. Länk guldbälte

Den här klänningen kan jag verkligen se på de med klassisk smak som inte gillar urringat och med full koll på håret :)Finfin. Den finns bara exklusivt på nätet (har alltså inte funnits alls i butik). Länk klänning med knapp.

Det här är klänningen jag först tänkte välja. En röd med glittertrådar och halvpolo. Och så gillar jag verkligen de där snygga knapparna på ärmarna. Finns bara exklusivt i webbshoppen (så jag har inte provat den).
Länk röd stickad med glitter.

Den här snygga ribbade omlottklänningen finns både på HM+ och på HM dam. Så det finns en för alla (inte riktigt) storlekar. Länk ribbad klänning dam. Länk ribbad omlott HM+

Den här vackra går ju fint året runt. Just nu är det rabatt. Bara 10%, men bättre än inget.
Länk spetsklänning.

Knyt bandet i halsen eller låt bli, båda ser förmodligen bra ut (jag har ju inte testat själv).Klänningen är från plussortimentet och börjar på stl 42. 30% rabatt på den här. Länk plisserad klänning.

En till omlottklänning, fast i vävt tyg. Röd, snygg och modellen passar de flesta skulle jag tro. Finns både på plus och ”vanliga” damavdelningen.
Länk omlottklänning dam. Länk omlott plusavdelning.

En gosig stickad klänning med polo som jag är riktigt sugen på (finns även i fler färger). Den har 5% ull och jag vet inte än om den kliar. Har tänkt se om jag hittar den i butik och kolla upp det. Länk poloklänning.

Eller varför inte gå all in med tomteklänning? Hade jag haft julen hos mig hade den här förmodligen fått pryda mig 😀 10% rabatt. Mössa medföljer och finns även i grön elfmodell. Länk tomteklänning.

Klassisk och snygg klänning som funkar lite överallt. Klä ner med kofta och stövlar på kontoret, klä upp med klackar och smycken. Bra pris med 249 kr. Länk röd klänning.

Den här fina spetsblåsan finns både på plus och på vanliga. Länk spetsklänning plus. Länk spetsklänning norm.

Det blev många länkar att jonglera med här. Om någon skulle blivit fel i farten så hör gärna av er så fixar jag.

❤️ Ha en fin kväll vänner. Kram! ❤️

Julens röda klänningar Läs mer »