Jag har provat och visat den här tidigare, fast då med bilder från ett Lindex med kass belysning. Så nu provade jag och fotade igen. Länk rosa klänningJag råkade blinka här, men man ser klänningen bra(fast lite mer rosa i verkligheten). Är väldigt förtjust i denna och vill ha den. Jag har xxl här (som tyvärr är slut online just nu).Jag trivs så bra i den här. Jag känner mig fin. Gå på kalas och fest-fin. Mer om väskan längre ner…
Den rosa ovan finns även i gult och svart. Så jag provade den gula också. Dock fanns den inte i xxl på Emporia så den här är i xl. Jag vill dock ha den större storleken. Men annars är den här också jättesöt. Länk gul klänning
Jag hittar inte den gula koftan online, kanske för att den är på rea. Finns även i ljusrosa, ljusblå, klarblå, marinblå, vit osv… En perfekt sommarkofta. Tror den gula låg på 249:- eller nåt sånt.
Det är deras standardkoftor från Holly & Whyte. Tror jag har svart, ljusrosa, plommon och röd. Här är den vita. Länk kofta
Jag blev helt kär i den här pastelliga stråväskan som passar till i stort sett allt i sommar. Länk väskaJag testade väskan till flera av klänningarna jag provade, inklusive den jag hade på mig när jag kom. Love it ❤️Rost är normalt inte en färg jag tittar på, men nu sneglar jag en del mot flera nyanser av brunt. Och den här verkade så sval (jag var supervarm när jag letade klänningar). Så jag tog in den i provhytten. Länk rostfärgad klänningOch ja, jag blev jätteförtjust i den här. Jag vill haaaa! Tunn och härlig. Slut online dock. Jag har xl på mig och det räcker.
Jag hade nog testat att sprätta den här sömmen tror jag.
Jag kom att tänka på de här sandalerna till klänningen, de ser ut att matcha väldigt fint. Länk brun sandal
Och så provade jag några lite kortare klänningar. Den här går till strax ovanför knäna på mig.Länk randig klänningDen är i bäckebölja och är riktigt söt tycker jag. Skärp eller inte är en smaksak. Jag har xl på mig här. Finns även i xxl. Den här är i samma modell som den blårandiga.Länk vit klänningVäldigt söt och somrig. Den här föredrar jag utan skärp så jag testade inte att knyta. Men det finns där. Har xl i den här men även den finns i xxl.
Broderi anglais på ärmarna. Det är så himla fint.
Faktum är att jag hittade mycket fint på Lindex nu. Ibland hittar jag inget alls jag gillar, men nu hade jag famnen full och såg ändå mer jag gillade och hade velat prova. Det här räckte dock mer än väl, speciellt som jag testade en del flera gånger, plus en del jag inte alls passade i…
Hej mina fina. Och tack alla rara som kommenterat på mitt förra inlägg om lipödem. Det är ni som kommenterar och visar att ni finns som gör att jag faktiskt fattar att jag har folk som läser min blogg så jag är tacksam över det. Och det blir mer på samma tema senare, men idag tänkte jag skriva om något helt annat. Nämligen klänningar för sommarens fester. Det är studenter, skolavslutningar, dop, bröllop, och det som ligger nära i tiden nu för oss alla är midsommar. Oavsett om man ska fira eller inte så kommer den dagen.
Just i det här inlägget så visar jag klänningar att ha till exempel på den dagen. Vad jag själv ska göra på midsommarafton vet jag inte. Eller vi, för Thomas är hemma. Men vi har inga planer än så länge. Så om jag har fin klänning, mitt emellan eller en hemmavariant har jag inte bestämt, men klä upp mig lite gör jag nog oavsett.
Den här klänningen är fin och den jag tänkte haft på mammas 80 årsfest, men den hann inte komma eftersom jag behövde byta storlek. Tyvärr är jag ju större nertill än upptill så jag fick gå upp en storlek i den här modellen. Den mindre (50/52) sitter bättre upptill, men funkade inte nertill så därför är den här något stor uppe på mig. Länk rosablommig klänning.
Klänningen är i viskos och polyamid så den är lite festligare i materialet än en bomulls eller trikåklänning. Lite blank utan att vara blank om ni förstår.
Nu steamade jag mest den på framsidan så att ehm…det var inte meningen att visa baksidan men kom på att jag ju vill visa att den är längre baktill än fram.
Den här passar finfint för bröllop, fast då med finare skor. Till midsommar vill jag dock inte ha höga klackar utan sandaler, men jag kanske skulle ha något nättare än sånahär typ Birkenstock 😛
Jag tycker att den här är fin och jag trivs bättre i den än vad jag trodde att jag skulle göra.
Såhär sitter den på modellen. Den finns även i liknande fast ljusblå, men jämn nertill (länk här för er som undrar)
Sen har vi den här vita hålmönstrade som ger lite nattlinnevibbar. Kanske för att den är rak i modellen, plus att jag inte är van vid att ha vitt på mig…Länk hålmönstrad klänning. Kampanjpris nu dessutom.
Ett par guldsandaler vore fint till (jag tror dock inte att jag har några jag gillar kvar). Men jag tog ett par praktiska gympaskor för på midsommar är det ju ofta praktiskt som gäller om man har lekar. Eller om man inte leker heller för den delen, men vid fint väder är man ju oftast ute och vem vill knalla runt med klackar i gräset. Så därför tog jag gympaskor här. Och jag trivs jättebra i den här klänningen. Den är så skön och sitter väldigt ledigt. Lite som att gå på fest i just nattlinne, för jag känner mig helt bekväm.
Man kan ju piffa med lite blommor, smycken eller vad man nu vill. Som sagt, lite guldsmycken som jag har på de övre bilderna och ett par guldsandaler vore inte fel. Jag har 50/52 i den här så den är rymlig i modellen.
Fastsydd underklänning gör att man inte visar underkläderna. Inte genom tyget i alla fall, sen om man hjular, sitter bredbent eller vad man nu gör…ja det är en annan femma 😉
Såhär ser klänningen ut på produktbilden. Finns även i marinblått för den som föredrar det.
Närbild på tyget.
Ett annat alternativ jag har är den här vita från förra årets Johanna Toftby kollektion för Cellbes. Den finns fortfarande kvar (vet inte vilka storlekar) och den är på rea. Länk vit Toftbyklänning.
Såhär ser den ut på modellen.
Midsommarlooken för några år sen. Klänningen ligger kvar i min bloppis och på Vinted för den som vill hugga den.
Det finns såklart en miljon andra fina klänningar att beställa, men nu visar jag de jag själv har och nog lär välja mellan. Eller, jag har ju fler klänningar förvisso så vi får se vad det blir beroende på vad vi ska hitta på.
Om ni ska beställa så gör det så fort ni kan så ni hinner få klänningen. Cellbes brukar vara snabba men vänta som sagt inte längre än till imorgon(torsdag). Sen kan jag ju inte garantera frakt heller för jag jobbar ju inte på varken Cellbes eller posten.
Ett par klänningar till kommer imorgon för den som gillar starkt rosa, eller cerise som man sa förut. Kram!
Nu är det snart midsommar och det är dags för klänningar tycker jag. Och eftersom jag hittat flera fina på Indiska så tänkte jag visa några nu. Eller en till att börja med, en får ju sprida ut sina provningsbilder över flera inlägg nu när jag inte är ute på provrundor speciellt ofta. Så jag börjar med en gul och rosa skapelse som jag tycker är himla fin. En söt midsommarklänning.
Den här omlotten kostar 499 kr och finns från storlek xs till xl. Själv har jag xl på mig.
Klänningen finns alltså på Indiska.
Omlotten är bara upptill så man behöver inte knyta själva kjoldelen för den är fast.
Den är alltså vadlång på mig som drar xl och är 165 hög.
Det var mitt första klänningstips inför midsommar, men fler kommer snart. Kram på er