Är man en fuskare för att man tar viktminskningsmedel?

Det är många som vill gå ner i vikt, men det är svårt. Har man väldigt mycket att gå ner är det svårt och jobbigt. En del kanske har ett osunt förhållande till mat, andra kan ha sjukdomar som har med sköldkörteln att göra, lipödem eller annat. Det finns många anledningar till man man är överviktig. Oavsett anledning får man som tjock skit. Det har varit så sedan jag var liten och alla mammor bantade. Och det är ännu mer sedan sociala mediers tillkomst. Herregud vad folk är elaka!

Är man tjock är man en lat jävel som borde ut och springa och äta mindre, sen är det klart. Då går man ner i vikt. Och visst stämmer det att underskott av kalorier gör att man går ner i vikt. Men det handlar inte bara om lathet att man inte lyckas. Så många vill ha hjälp. Ett magiskt piller har man drömt om länge, och nu finns det. Wegovy och Mounjaro är det magiska pillerutttet vi väntat på, fast i form av sprutor än så länge. Medel som faktiskt hjälper en att gå ner i vikt.

Med 2 800 kr i månaden är det väldigt dyrt, så det är bara en del som har råd med dessa sprutor tyvärr. Men de funkar i de flesta fall väldigt bra. Folk går ner i vikt. Då borde väl alla som vrålat om hur tjockisar kostar samhället jättemycket pengar, är äckliga, lata, fula och kanske till och med lite dumma i huvudet, de borde väl tystna då? Tycka att det är toppen att de nu slipper bidra med skattepengar. För oftast skiter de ju i hur personen mår, utan de där sociala medier elakingarna vill mest bara skrika av sig för att själva må lite bättre. De där menar jag. De borde väl vara glada?

Nej det är de inte alls. Har man gått ner i vikt med hjälp av Mounjaro skriks det forfarande om att man minsann tar diabetikernas mediciner. Inte för att de brydde sig så mycket om diabetiker förut, men det är ju FÖR JÄVLIGT att fetton nu ska komma och ta all medicin. Utan att ha koll på att Mounjaro är utvecklat som ett viktminskningspreparat och inte samma som Ozempic.

Och det är ju inte bara det att man DÖDAR alla diabetiker, utan det är ju också att man är en lat jävel. Man borde ha gått ner med hjälp av sallad och gym. Eller helst ska man ha varit ute och sprungit i naturen så man inte stör det estetiska genom att vara på ett gym bland en massa andra som tränar. Usch och fy för såna som går ner med hjälp av medicin!

Meghan Trainor är en av de som gått ner i vikt med hjälp av Mounjaro.

Okändisar får skit, men kändisar som går ner med Mounjaro får ofta ännu mer skit. Som Meghan Trainor. Hon har gått ner mycket och går nästan inte att känna igen. Och många är arga på henne. Hon är en svikare nämligen. Hon som sjöng om All about that base ,och hur hon inte ville vara en ”stick figure Barbie doll”. Och så går hon ner och blir en sån! Jag kan delvis förstå att folk kan känna sig svikna faktiskt.

Om man nu stått upp för att vara kurvig, eller tjock till och med och mer eller mindre hyllat det och sin kropp – då kan det nog kännas som om den personen inte står för vad den sagt. Lite som att svika sina vallöften. För du SA ju… Så jo, jag kan väl lite grann förstå känslan. Men från det till att man vräker ur sig elakheter bakom sitt tangentbord (för att den före detta tjocka nu blivit smal och något slags hot?), ja det är en jäkla skillnad. Men mest förstår jag att man som tjock vill gå ner i vikt för att livet många gånger blir enklare.

Oavsett anledningar man tar hjälp av viktminskningsmedel så är det ju upp till var och en. Inte en jävel har att göra med hur man går ner i vikt egentligen. Sedan är det ju ganska uppenbart om man varit tjock i många många år och helt plötsligt tappar mycket i vikt på kort tid, att man gör det med hjälp av till exempel Mounjaro. För egen del skulle jag göra som de flesta(tänk Edwin Törnblom och Johanna Nordström) och bara säga det. För varför ska det vara en skam i det? En del har valt att operera sig, andra tar till sprutor, och så finns det såna som går ner på mer traditionella sätt. Varför ska det inte vara lika bra oavsett hur man gått ner? Att personen förhoppningsvis mår bättre är väl det viktigaste.

För det här kommer att utvecklas mer. Det är redan många nya medel på väg. Cagrisema från Novo nordisk ska vara ännu mer effektiv än nuvarande preparat. Retatrutid från Eli Lilly (de som gör Mounjaro) är ett annat. Orforglipron och en drös andra tabletter, bland annat från Kinesiska företag, är också på väg. Några nästa år och andra tar längre tid. Med större konkurrens så hoppas jag att de kommer att bli billigare också samt ingå i högkostnadsskyddet, i alla fall för de som har högt BMi och verkligen behöver dem.

Jag själv vill gärna prova Mounjaro för jag har hört att det faktiskt har hjälpt en del med lipödem. Att det på något sätt, fråga mig inte hur, kan få bort en del av det envisa och sjuka fettet man har när man lider av lipödem. Det som inte vanlig bantning rår på men som de flesta inte fattar av varken vanligt folk och och tyvärr även (för) många läkare som inte heller har en susning om lipödem och hur det funkar. Sen lär det ju funka på det vanliga fettet med, för sånt har jag också.

Är man en fuskare för att man tar viktminskningsmedel? Läs mer »

Det är kämpigt att vara fet

Jag skriver ju om vikt ibland, eller om övervikt snarare. Att vara fet. Det är jobbigt och då menar jag inte om någon kallar en fet, utan att det faktiskt är den medicinska termen. Det är inte vidare trevligt att bli refererad till som fet.

För min del har jag alltid varit öppen med min inställning till kroppspositivism. För mig innebär det att alla kroppar ska få finnas och synas. Att man ska behandlas lika oavsett om det gäller att hitta snygga kläder, få rätt behandling och bemötande inom vården, att inte diskrimineras när man söker jobb. Att man ser människan, inte den tjocka kroppen.
Jag har varit öppen med att jag gärna vill gå ner i vikt men att det är väldigt svårt, bland annat beroende på sjukdomen lipödem. Och att man liksom tappar hopp, lust, ork osv.

Jag älskar inte min kropp. Det har jag fått skit för av diverse damer som tycker att om man är tjock och skriver om kläder så är man en jävla svikare om man säger så. Det märkte jag på tiden då jag bloggade för Amelia och jag enligt dessa kärringar inte var värd att skriva för en större tidnings bloggportal eftersom jag minsann inte älskade min kropp. Att jag inte älskar den beror inte så mycket på utseendet, utan på att den ger mig besvär.

Jag har svårt att gå och det beror både på lipödemet och artros. Både i rygg och knän. Sedan har det varit svårt med dejter också, det ska jag inte sticka under stol med. Att hitta kärleken som tjock är inte så enkelt. Men det kan vi ta en annan gång, för nu har jag kärlek och det är främst på grund av hälsan jag vill och behöver gå ner i vikt.

För att operera en cysta i ryggen som trycker på en nerv som går ner i ben och höfter så behöver jag gå ner i vikt. För att operera artros i knäna behöver jag gå ner i vikt. Dels beror det på att man inte gärna söver en rejält överviktig person, och dels att rehabiliteringen går lättare om man gått ner.

2014 lyckades jag gå ner nästan 15 kilo på cirka 4 månader. Cirka ett kilo i veckan. Då tränade jag på ett tjejgym i Stockholm och artrosen hade inte satt in på samma sätt som nu. Det hade börjat göra ont då, men inte som nu när varje steg jag tar gör ont. Varje. Steg. Sen blev jag sjuk igen och träningen avtog. Jag gick mest ner upptill då för vanlig viktnedgång tar inte på lipödem. cirka 15 kg innebar en enda storlek i byxor. Jag blev mindre i midjan och över magen, i ansiktet och sådär, och det är ju bra. Men det sjuka fettet på låren och armarna sitter där det sitter liksom.

Jag tränade igen på gym för två år sedan. Tre månader höll jag på. Detta pga smärta i höfterna som sen visat sig bero på cystan, men under flera år ville de inte röntga mig utan sa att sjukgymnastik och alvedon plus ipren skulle hjälpa. Det gjorde det inte. Och jag gick inte ner i vikt heller. Flåset blev dock något bättre och jag kände mig lite starkare. Så gym är bra, men hjälper inte mot allt.

Nu när jag fyllde år ville Thomas ge mig en resa till N.Y med honom när han jobbar (man åker inte gratis som familjemedlem, men till bra reducerat pris). Vi skulle åkt i december så jag får se allt julpynt i stan. New York i juletid verkar magiskt för en julälskare som jag. Men det innebär också att gå mycket. Att turista i en storstad är svårt när det gör ont att gå. Så jag fick säga nej, att jag klarar inte det. Det gör mig otroligt ledsen för jag vill verkligen uppleva detta med den jag älskar. Men jag sa att vi spar det till nästa år. Nästa december. För då måste jag ha fått hjälp.

Och när jag säger hjälp så tänker jag på viktminskningspreparat. Som Muonjaro och andra.

Mer om detta i nästa inlägg för att det här inte ska bli för långt (jag vet att många läser i mobilen och då blir texten sju mil lång i en blogg).

Det är kämpigt att vara fet Läs mer »

Rödluvan Louise

Hej på er. Jag fick en fråga om min röda kappa jag hade när jag fyllde år. Jag lade ett inlägg om den på Instagram men har glömt lägga upp den här i bloggen så nu kommer det några bilder på mig som rödluvan här också. (jag fnissar lite för mig själv här, för jag skulle just posta inlägget när jag såg vad jag skrivit för rubrik först, nämligen Rövluvan…)

Jag har letat efter en röd kappa länge, helst en duffel. Jag hade en jättefin tidigare men den blev för liten så jag sålde den och har ångrat det sen dess. Jag tänkte att om jag går ner kan jag alltid köpa en ny. Men det är då inte så himla enkelt.

Och det är ännu svårare ju större storlek man behöver. En röd kappa i större storlek, hur svårt ska det vara? Jag beställde den röda Linda-Marie Assergård varit med och designat för Ellos, men den var tyvärr inte riktigt för mig. Jag älskade färgen och tycker att den är fin och passade och allt sånt, men jag har lite svårt för sjalkragar i allmänhet då jag tycker det blir lite för mycket morgonrockskänsla, plus att den var lite längre än jag egentligen vill ha. Så den åkte tillbaka. Och sen jag har jag letat vidare.

Den här kommer från Vinted. En kappa som är från Bonprix och som var använd en gång. Så jag slog till. För jag säljer ju inte bara secondhand, jag köper själv också. Den här fick jag för fyndpriset 100 kronor. Det enda jag saknar på den här är nog dubbeldragkedja så man kan dra upp den när man ska sätta sig ner, annars är den så fin. Kan hända att jag plockar bort stopparna på huvsnörena också, det får jag se.

Den är inte riktigt så tomteröd som på bilden men ändå en fin röd. Och slejf i ryggen. Jag måste komma ihåg att ta bort rockskärtskrysset också, ni vet den där sömmen man ska sprätta bort.

Så ja, det blev en röd kappa för mig i år 🙂 Nu är jag kittad för vintern med en massa jackor och kappor. Det blir liksom lite roligare när man kan byta ytterkläder och inte köra med samma gamla jacka varje dag hela vintern.

Rödluvan Louise Läs mer »

Min finfina nya ulljacka

Inlägget innehåller reklamlänk till Cellbes.

Det blev vinter även i Bunkeflo i torsdags. Det snöade och snöade hela dagen och kvällen och till slut lade sig snön kvar på marken. Nu har den försvunnit så det blev en kort visit för snön men jag hann till och med sälja en pulka innan det blev barmark igen, haha.

Och vi hann till och med ut och ta ett foto igår när det låg en snöplätt kvar på gräset. Jag ville visa min ulljacka. Eller ullkappa som det står på hemsidan. Jag tycker dock att det är mer jacka än kappa men det är ju jag det. Hur som helst så gillar jag den här. Länk ulljacka

Den har ett klassiskt snitt med snygga slag och skärp i midjan. Den är inte fodrad men i ull och tillhör Cellbes premiumplagg, så den är inte för de där svinkallaste dagarna då man vill klä sig i en hellång täckkappa för att inte frysa ihjäl, utan mer för de andra dagarna. Som idag var det ett par plus och jag frös inte.

Här tog jag av halsduken för att visa hur hela jackan ser ut. Det fina i kråksången är att just nu är jackan nedsatt till nästan halva priset. Den är dyr i vanliga fall, men nu kan man passa på om man vill ha en snygg och klassisk ulljacka med knyt.

Sura grannen kom ut och slängde soporna när vi stod där och fotade. Så konstig kärring det där. För ja, jag säger kärring när hon inte kan hälsa. Jag såg henne i ögonen, log och sa hej och hon bara glodde tillbaka. Samma sak varje gång. Usch för såna människor.

Sen tog jag på halsduken igen för det behövdes.

Såhär ser jackan ut när det inte är en människa i den.

Och här på en smalare människa än jag.

Det var ett Black week tips från mig. Det kommer att komma fler sådana för jag ser inte varför man inte ska tipsa när det faktiskt är bra rabatter. Speciellt nu när många köper julklappar och liknande eller passar på att köpa sig den där nya vinterjackan eller skorna till exempel. För sånt här dyrt och det är ju bra om man kan passa på vid fyndläge tycker jag.

Och för er som redan nu är trötta på black week så..tja..ni får scrolla vidare. Men jag kan nog lova ett och annat inlägg som inte handlar om rea också 🙂
Kram!

Min finfina nya ulljacka Läs mer »

Tack för alla gratulationer

Inlägget innehåller en reklamlänk till Cellbes

Ja det är alltså redan fredag igen. Jag tycker att det var måndag bara för någon dag sedan – måndag som i sjuttonde november och min födelsedag. Vi förfirade ju den redan i söndags eftersom Thomas skulle vara iväg och göra prov och sånt med jobbet den här veckan och behövde öva på det, så hans föräldrar och barn var här en sväng i söndags. Men mamma kom ner i måndags för att fira med mig.

Jag tog tillfället i akt att plumsa ner i ett bad och jag passade på att slänga ner en badbomb jag hade köpt på Rusta. Det var med nån polkagriskäpp utanpå men tack och lov doftade den inte pepparmint utan..tja..ganska gott. Inte som en badbomb från Lush eller liknande, men helt ok.

Vattnet blev helt giftgrönt så jag tänkte att måtte det nu inte sätta sig på huden så jag ser ut som hulken efter badet. Men det slapp jag 😀

När jag ändå låg där och plaskade i mitt absint-liknande bad så passade jag på att lägga ansiktsmask så jag skulle se ljuvlig ut på min första dag som 53 åring, haha.

Rengöring och mask. Jag vet inte hur repulpad jag blev men skönt var det.

Sen körde jag till stationen för att hämta mamsen.

Jag lade ut en liten film på oss på Instagram men glömde ta foto till bloggen så det blev en sånhär suddig en från filmen. Men jag ville ge er ett bildbevis på att hon var här 😉 Jag hade gärna haft pappa också här men då han behöver hemtjänst samt att vi har en hög trappa upp till huset (som jag själv har svårt att ta mig uppför) där det blir svårt med rullstolen. Jag hoppas vi kan lösa det så han också kan komma hit igen.

Den här röda klänningen hade jag både i söndags och i måndags. Den känns lagom fin och den är skön. Perfekt att sitta och mysa i soffan med mamma. Och rött är ju inte bara för julen, det kan inte sägas ofta nog. Det är sjukt att en så fin färg bara skulle användas i december liksom. Nej det går jag inte med på. Länk klänning

Efter Thomas kommit hem och vi ätit drog mamma hemåt igen och jag tog mig ett glas vin och satt och tackade alla som gratulerat på facebook och Instagram. Och därmed vill jag även tacka de av er som gratulerat mig här i bloggen. Tack snälla ni! Jag blir så glad när ni kommenterar för då ser jag att ni ju finns där. Så tack igen ❤️

Nu ska jag och Thomas sticka iväg till Ica en sväng, kram på er och ha en fin kväll.

Tack för alla gratulationer Läs mer »

Idag är det min födelsedag

Dagens tårta blev en cheesecake. Enkel att göra och gott är det.

Hej på er. Nu var det bra längesen jag skrev något mer personligt och mycket beror väl på att det inte hänt så himla mycket, inte roliga saker i alla fall. Det har mer varit flera tandläkarbesök, ont i öronen och behandling av det, läkarbesök för annat, Thomas har varit sjuk, Oscar likaså. Ja ni fattar, livet har rullat på men kanske inte på ett sätt man känner att ja det här vill jag gärna skriva av mig om.

Idag, jag skriver idag för klockan är strax över midnatt och jag har inte lagt mig än så det är måndag först när jag sovit och sen vaknat, så har vi förfirat min födelsedag. Thomas föräldrar och hans barn har varit här så vi har ätit, pratat och haft trevligt några timmar. Eftersom Thomas varje år har flera prov i säkerhet för jobbet (Sas) och det är en sån period nu veckan som kommer, så har han behövt plugga en del, så det blev inte så långvarigt idag vilket ändå var helt okej.

Efter vi röjt undan disk och sånt så har jag (när han pluggat) suttit och kollat Bonde söker fru. Jag har aldrig följt det programmet förut, men den här säsongen började jag titta hos mamma och pappa som brukar följa, så jag har fortsatt. Och jäklar vilket märkligt program det är! En man som har flera kvinnor hemma hos sig som han hånglar med och som börjar få känslor och så ska de väljas bort en efter en. Och samma då med den kvinnliga bonden. Jag får helt ärligt lite ont i magen av det här men nu vill jag ju se hur det slutar.

Nu när klockan är över midnatt och det hunnit bli den 17e november så fyller jag år på riktigt. 53 år. Det är lite obegripligt. Jag känner mig inte som 53 alls. Mer 35 i så fall. Kanske för att jag missat det där med barn och såna saker. Jag känner mig inte alls som tant, som svärmor sa att min generation är – tantgenerationen. Jag kallar mig faktiskt aldrig för tant heller. Visst att jag behöver läsglasögon, älskar bekväma kläder och skor(vem gör inte det?), har klimakteriebesvär, ont i kroppen och sådant – men nej det gör en inte till tant 🙂

Dock önskar jag att tiden kunde gå lite långsammare, för den rusar ju fortare desto äldre man blir, och det gillar jag inte. Jag har nog ganska mycket åldersnoja faktiskt, jag tycker på riktigt att det är jobbigt att bli äldre numera. Men jag älskar ändå födelsedagar. Inte för att jag firar stort, men det är kul med hälsningar, kanske någon present, tårta och så. Jag är nog mer ett stort barn än en tant när jag tänker efter. För hur många tanter brukar önska sig gosedjur i julklapp? haha.

Ha en fin måndag vänner.
Kram på er ❤️

Idag är det min födelsedag Läs mer »

Singelkampanj från Cellbes

Innehåller annonslänkar till Cellbes

Jag kommer inte att bomba er med singles day erbjudanden idag, det blir två stycken. Ett från Xlash och ett från Cellbes. Det senare för att jag ju skriver mycket om dem och såg att även de har erbjudanden idag med upp till 50% och fri frakt.

Jag har kollat igenom de sju sidorna med erbjudanden upp till 50% och tänkte tipsa om sånt jag redan har för det kan jag ju verkligen stå för.

Länk till Cellbes kampanj här

Den här beställde jag förra året och tycker att den är så fin. Funkar både till kostymbyxor, jeans eller till en härlig tyllkjol kanske? Nu är den som sagt var på kampanj dessutom. Länk topp.

Här är några till. Dels den med rosetten och lite andra festliga paljettblåsor. Paljettklänningen finns både i den svarta på bilden, den guldfärgade toppen finns även som klänning, och den finns även i brunt. Och så spetstoppen med trupetärm är också både mjuk och fin.

Den guldfärgade som klänning. Den här är inte vass och otäck som många andra klänningar med paljetter. Den här är dessutom insvängd i midjan. Finfin. Både i svart och guld. Och säkert i brunt också. Länk guldbeige klänning.

Den svarta har ni här. Länk svart paljettklänning.

Och spetstoppen här.

Här är lite mer vardagliga och mysplagg som jag älskar.

Jackan har jag i både mörkblå som här(tidigare år) och i svart. Man kan vika upp kanten på ärmarna så har man reflexer där om man glömt ta på andra. Finns även i ljusare blå. Länk jacka.

Tunikan på bilden kommer i tvåpack och jag har både den med röd plus svart och svart plus svart och jag använder dem hur ofta som helst. Just nu har jag den svarta, svarta tajts och min älskade fleecehoodie. Det är hemma uniformen. Finns i många olika kombo färger. Länk tunika.

Och den gosigt underbara morgonrocken. Jag fick en storlek för stor men jag tyckte så mycket om den att jag inte orkade byta. Så hellre för stor än för liten liksom. Jag lovar att ni kommer att älska den här. Finfin julklapp dessutom. Länk morgonrock.

Den här mysdressen i velour hittar jag ingen bild på där jag provar men jag har den. Så otroligt mjuk, lätt och skön. Jag har den i mörkblått men finns även i svart, ljunglila och mörkröd och alla fyra är lika fina tycker jag. Jag beställde även en till mamma, i vinrött. Nu använder hon i stort sett aldrig myskläder men jag tänker att om man är sjuk eller nåt så kan det vara gött med en mjuk dress man kan både ha under täcket och när man är uppe en stund. Själv har jag ju myskläder hemma hela tiden oavsett om jag är sjuk eller frisk. Den här kommer dessutom presentförpackad med band runtom ifall man vill ge bort i julklapp. Länk veolurdress.

Singelkampanj från Cellbes Läs mer »

Nu jäklar ska fransarna växa

Inlägget innehåller annonslänkar till Xlash

Imorgon (klockan är fortfarnde måndag nu)är det 11/11 och den dagen har nu döpts till ”singles day” eftersom den ju skrivs med bara ettor. Jag vet inte om singlar firar den mer än andra (jag gjorde inte det vad jag minns men tror knappt singeldagen var uppfunnen när jag var singel. Dock har affärerna slagit mynt av det och har en massa rabatter, och inte mig emot. Inte så länge man inte höjer priserna först för att sen ”blackfriday-sänka” så att det är typ samma pris eller dyrare än det var från början.

Annars gillar jag rabatter och utnyttjade själv ett sånt erbjudande för ett tag sen från just Xlash som jag tänkte tipsa om här. Då var det 25% plus en extra produkt. Jag hade inte kollat så jag trodde det var fullsize, men det var det inte. My bad. Men jag fick i alla fall ett litet extra serum och rabatten.

För jag känner mig så grå, hålögd och ful just nu. Även om jag varit hos frisören för klipp och sling för några veckor sen, men ändå liksom. Så jag tänkte ge ögonfransarna en boost. Det var längesen sist. För det hjälper mer serum, på riktigt.

Just nu har Xlash 30% rabatt på allt, plus 11% extra med koden SINGLE. Och om man handlar för över 399 kr får man en fullsize produkt, nästa steg är 599 kr för en annan bonus och sen 799 för en annan. Kanske en bra julklapp till någon man tycker om och till sig själv om man nu vill komma upp i summor. Länk till Xlash här.

Ögonfransserum fungerar faktiskt om man är flitig. Beroende på var de är i växtfasen när man börjar så tar det 4-6 veckor innan man ser resultat. På mig brukar det ta 6 veckor. Här ser ni 3 ögonfransserum och ett för brynen. Mörkblå 3 ml. Rosalila för bryn. Ljusare blå för känsliga ögon. Vit 6 ml. Samlingslänk serum.

Det här serumet har jag köpt. Det är på 3 ml. Det finns även i 6 och 1 ml om man vill ha det, men jag tycker att 3 räcker långt så jag nöjde mig med det den här gången. Länk ögonfransserum 3 ml.

Lite otäckt med ett öga i närbild, haha. Men här ser ni mina korta raka fransar. Lite mörkare nu än vanligt eftersom jag hemma-färgade både fransar och bryn häromdagen. De behöver en boost med serum nu.

Också häromdagen, i solen och med mascara. Jag vill få mer fjong liksom. Så jag har i 4 kvällar nu applicerat en rand vid övre ögonfransrötterna. Det gäller att inte slarva och göra det varje kväll för att få resultat. Tar man ibland så funkar det inte. Jag sitter i sängen, blundar och penslar på och släcker sen för det svider lite på mig. För den som är känslig så finns det ju även snällare serum. Det är den ljusare blå. Så till jul ska väl frallorna ha växt till sig.

Xlash har fler produkter, som till exempel ögonmasker. Jag har testat den aprikosa och tyckte väldigt mycket om den. De har tre andra också och jag skulle själv gärna testa den lila här som jag har på bild. Jag skulle i och för sig vilja ha både de som minskar påsar, tar bort rynkor, mjukar upp och piggar upp. Jag behöver ALLT. Men att tajta till det hade nog varit det jag behövt mest just nu. Och mörka ringarna då. Länk eye gel patches.

Det var dagens köptips. Som jag ju dessutom köpt själv 🙂

Nu jäklar ska fransarna växa Läs mer »

Mysiga pyjamasar som passar för både jul och hela vintern

Inlägget innehåller reklamlänkar till Lindex och Kappahl

God söndag alla fina. Ni som följt mig länge vet nog att jag äääähhhlllskkkaar pyjamasar. Älskar! Jag vill så gärna ha en ny varje jul. Fast helst innan så jag kan mysa i dem under julen. Och som av en händelse så fyller jag år i november och brukar då önska mig en pyjamas. Får jag en? Nej (jo jag fick en pyjamas i julklapp förra året) så jag har köpt själv. Jag tror det blir så i år också, haha.

Jag har kollat runt en del och det finns ju så otroligt många fina nattplagg. Även nattlinne och såna pyjamasar med tröja och byxa. Men eftersom jag själv tycker att det är allra finast med skjorta och byxa så har jag valt i stort sett bara såna till det här inlägget.

Eftersom mina lipödemlår är väldigt stora så har jag svårt för flanellpyjamasar, siden pyjamasar och andra som inte är stretch i.

Ska jag ha flanell blir det så himla stor storlek att de blir en halvmil långa i benen för det mesta. Så jag föredrar stretchiga pyjamasar och därför är de flesta här i inlägget just sådana. Men även tips på några andra.

Men det finns ju även kvinnor som till skillnad från mig har långa ben och Lindex har tänkt på er och i flera fall har de tvådelade pyjamasar där man kan välja längd på benen vilket ju är perfekt. Så jag har lagt upp några länkar till de med extra långa ben också.

De flesta här finns i flera färger och mönster men jag har mest valt såna som går i röda, vita och rosa toner. Och en blå. Men det finns fler färger så ni vet.

Jag själv föredrar egentligen pyjamasar som ger lite julkänsla, men där det inte står Merry christmas och liknande, för jag vill ju ha dem hela vintern och inte bara just vid jul. Så de uppenbart juliga går för det mesta bort. Även om det finns två är som är mer juliga än andra bland de jag lagt upp, men inte så pass att man inte kan ha dem i februari liksom.

❤️ Just nu och hela helgen har både Kappahl och Lindex 25% på hela sortimentet, men man måste köpa minst två produkter. Om jag bara ska ha en sak men vill ha rabatten brukar jag slänga med en bunte hårsnoddar eller nåt. Eller så kanske man behöver strumpbyxor eller så.

Eller så passar man på att börja med julklapparna redan nu…Lindex har börjat med förlängt öppet köp till 11 januari redan nu så det kan hända att en julklapp är beställd när jag beställde pyjamas till mig själv. Vad jag kunde läsa mig till så har Kappahl 30 dagar.

Kappahl

Nu har jag ju sagt att jag föredrar såna som inte är helt i jultema, men jag tar ändå med den här med polkagriskäppar för den är så gullig. Länk polkagrispyjamas.

Jag menar…sööööt!

Vit pyjamas med röda hjärtan. Så söt. Så romantisk. Länk hjärtepyjamas.

På håll ser man ju inte hjärtanen ordentligt så här har ni dem.

Rosetter på pyjamasar är stort i år och det förstår jag för det är ju så himla sött. Den här blå med mörkare blå rosetter är ju ljuvlig. Länk blå pyjamas.

Närbild på rosetterna.

Den här flanellpyjamasen är ju så himla rar. Går upp till xl så den är inte för mig, men väl för andra. Jättefin! Länk rosa flanellpyjamas.

Den här har inte kommit ut än och kommer bara att finnas online. Och ja, jag vill ha den. Också. Så himla fin. Kommer finnas upp till 3 xl. Länk kortärmat pyjamasset.

Om jag nu köper mig en pyjamas själv så kommer jag att önska mig den här. 399 pix kommer den att kosta. Sen har de säkert rabatter igen skulle jag tro.

Lindex

Den här kommer det att bli för mig. Och den är i stretch som jag vill ha. Den är ju så ljuvligt söt att jag borde ha lagt den överst, men jag hade ingen direkt plan så pyjamasarna ligger inte i favoritordning eller så. Länk rosettpyjamas. (ps. den är på väg hem till mig nu)

Jag menar, vad finns det att inte älska med den här? Tyvärr hittade jag inga pyjamasar i xxl i Lindexbutiken på Emporia så jag har inte provat den.

Den här är samma modell som den ovan med rosetterna. Den finns även i två andra färger. Nu har jag redan en röd fast med vita prickar, annars hade jag önskat den här också.Den här fanns inte heller i xxl i butik så jag provade inte den här heller. Eller någon annan. Länk hjärtepyjamas

Satin är ju så fint, på andra. Och den här med volanger är ju så söt. Finns i tre färger. Länk satinpyjamasskjorta med volang Länk pyjamasbyxa med volang

Randig pyjamas är ju en klassiker. Så snygg. Länk randig satinpyjamas.

Jag tror att jag kanske har en sån här, men jag vet inte faktiskt. Annars hade den här också stått på önskelistan för jag är en sucker för enfärgade med kontrasterande detaljer. Svart och vitt, blir det mer klassiskt? Länk pyjamasskjorta. Länk pyjamasbyxa. Länk lång pyjamasbyxa.

Om man kanske är varm på natten och vill ha något mer avklätt en en hel pyjamas så finns det ju såna med korta ben och linne. Som den här i satin. Finns i fyra färger om man inte vill vara julröd. Länk satinlinne. Länk satinshorts.

Enkla flanellpyjamasbyxor är ju något kidsen går med på stan. Eller gick snarare, nu är det väl inte lika inne längre. Men det är poppis här hemma kan jag ju intyga. Både hos Malin och Oscar. Och även bland vuxna. En del föredrar ju byxor och så ett linne eller vanlig tshirt till. Det finns hur många som helst och just i den här modellen också i flera färger, men nu har jag ju valt ett inlägg med julkänsla så här är de rödrosa varianterna. Länk flanellpyjamasbyxa. Länk lång pyjamasbyxa.

Rusta

Nu tror jag tyvärr inte att jag kan ha dessa annars hade jag köpt på studs för jag tyckte att de här pyjamasbyxorna i flanell på rusa är helt underbara. Jag menar…nötknäppare och ballerinor! De går upp till xl men jag har inte testat. Misstänker som sagt att mina lår är lite för mycket för de här.

Tror de kostar 199 kr eller nåt sånt. Och om de hade passat hade jag haft de här även efter jul, även om det är en julgran på dem 😀 Så fina är de.

Mysiga pyjamasar som passar för både jul och hela vintern Läs mer »

En höstrosa gosig en

Inlägg i reklamsamarbete med Cellbes.

Hej på er, jag hoppas att ni har en fin fredag och så är det ju även Halloween idag. Jag återkommer till det sen för jag ska ta och fixa inför det, men först vill jag visa en klänning jag hämtade ut igår.

Jag ville prova den direkt så när jag ändå testade annat passade jag på att öppna mitt paket i smyg och dra på klänningen och fota lite snabbt (kollar ju såklart att det inte är kö eller så utanför). Så här kommer den, en rosa klänning. En lite mörkare rosa så man kan väl kalla den höstrosa tycker jag.

Den här finns även i svart och grått men tänk, jag valde faktiskt bort svart till förmån för rosa den här gången, hehe. För jag kände att jag behöver lysa upp lite i det höstiga nu när löven på träden sjunger på sista versen och det snart blir så mörkt och tradigt innan det är dags för julpynt.

Och just det, jag fick just sms om att Cellbes har fri frakt till och med söndag och klänningen här är det också en bra deal på så det kan vara bra att passa på nu i helgen.

Klänningen är i samma material som de i de senaste inläggen. Flossigt och ribbat på utsidan och slätt på insidan. Länk rosa klänning

Den har dessutom fickor. Riktiga och inte bara dekorationsdragkedjor, utan riktiga där man kan lägga mobilen 🙂

Jag har storlek 50/52 i den här.

Såhär ser produktbilden ut.

Och en till. Jag gillar den här. Polo men en som inte ger strypkänslor. Längden är till mitt på knäna på mig som är 165 cm hög.

Det var allt för nu. Dags att Halloweenpynta. Kram på er!

En höstrosa gosig en Läs mer »